lördag 5 maj 2012

Alltid denna Magnolia

Repris på Magnolian.
Den är så vacker. Man tappar andan nästan.

Magnolia Solangiana Alba superba, med reservation för stavningen.

Jag är dålig på bloggandet just nu, jag vet. Ibland är det andra saker som behöver läggas lite extra energi på. Till exempel boken 'systematiserande sunt förnuft' som jag har hemläxa på från jobbet. -Studera och kom med goda idéer på hur vi ska komma igång med detta, sa chefen.
Jajamensan sa jag och nu sitter jag här med boken och tänker så det knakar i pannbenet.

2 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar! Magnolia är absolut det vackraste trädet som blommar. Vit är vackert , men jag tycker mycket om den mörkrosa/ vinrödsaktiga färgen som finns också. Får nog bli en av varje på landet så småningom .
    Ha en fin kväll du också.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns nog få växter som väcker så många känslor som just Magnolian:) Det är så oerhört magnifik i sin enkelhet och renhet:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera