torsdag 29 oktober 2009

Mörka oktober

Jag fastnade i mörkret... Jag hade helt glömt av hur det var när man gick över till normaltid. Att det blev så mörkt på kvällen. Jag tappar helt orken, och gör inte mer än vad jag måste. Jag gillar det INTE. Det finns så mycket jag vill göra, yoga, gymma, promenera, åka till stallet jaa massa grejer, men jag orkar inte. Jag orkar inte ta mig upp ur soffan när jag kommer hem, orkar inte blogga, eller nå´t. Urtrist. Men jag kommer mig nog. Skall vila mig i helgen, så kanske nästa vecka blir en aktiv vecka utanför min soffa.
På lördag skall jag och maken till en restaurang som ligger på Klädesholmen KYLEN, där är jättemysigt, fantastiskt god mat och trevlig personal.
Jag funderar också att ta mig en liten utflykt till min favvo inredningsbutik Två Fröknar som jag skrivit om tidigare.
Nää nu får det vara slut med soff-sittandet. På med någon bra musik, och sätt fart, vad väntar jag på....

Potatis och purjolökssoppa är gott, det har jag gjort idag

Skala och skär potatis i mindre bitar, skölj purjolöken och skiva. Koka allt med en grönsaksbuljongstärning i en kvart ungefär. Mixa i mixern, krydda med salt och peppar släng i en burk med CremeFraiche.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar