söndag 25 augusti 2013

Agapanthus

Jag har min övervintrande Agapanthus precis utanför dörren. Den brukar blomma med tre stänglar. Detta för att jag inte tar in den över vintern utan den får kämpa lite. I år blommar den med fem stänglar. Jag är jätteglad för den och önskar mig nu en vit.

Söndag eftermiddag ger mig lite blandade känslor. Skulle vilja att helgen var en dag till. Går det att ordna?

Men kommande vecka skall jag planera in tid för närvaro i trädgården, bara trädgården. Det är den värd.
Njuta av ljungen som börjat blomma, frukt och bär, och alla välväxta sommarblommor. Inte minst Agapanthusen.

2 kommentarer:

  1. Den är jättevacker! Just nu har jag ansat mitt tulpanträd rejält. Så det blev lite ved också. Men vilket jobb att plocka ner det i mindre och få ner allt till plastsäckar för vidaretransport till återvinningen. Inte lite.....
    Håller med, en dag till på helgen! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste kålla vad Tulpanträd är med M. Spännande låter det.

      Radera