onsdag 3 juli 2013

Semesterdagar i regn

Ja då kan man städa skåp och lådor
Jag fastnar i gamla serviser som tillhört min farmor och farfar, Rosa och Torsten. De är vackra och jag älskar verkligen dessa klenoder jag fått ärva. Även matsalsbordet är från dem.

Dessa, nydiskade koppar kommer dock ifrån de som bodde här före mig, min makes farfar och farmor. Nu är de perfekta för en liten espresso. På den tiden tror jag de var mockakoppar. Mockakoppar, vilket vackert ord. Men vem beställer mockakaffe idag?
Kanske skulle man prova att beställa en sådan nästa gång man var ute och åt. -jag tar gärna en kopp mocka!
Yeeah, vad får man då? En konstig blick!
I morgon skall jag slänga mig in i besticken. Farmor och farfars också. De skall rengöras.
Maken sprider snigelgift på utsidan.
Jag föredrar insidan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar