söndag 15 maj 2011

Söndag förmiddag (fem minuter till)

Vad tiden går fort (när man har roligt), jag skulle gärna vara hemmafru till yrket. Jag älskar att bara vara hemma, gå runt och greja lite. Sitta en stund och titta ut, och lyssna på radio. Ta en tur med bilen till affären, eller gå en promenad i skogen. Tror ni jag skulle tröttna, nej det tror inte jag. Det finns så mycket jag skulle vilja göra, lära mig och fördjupa mig i, men har aldrig den tiden.
Idag har jag burit hem jord och leca kulor till mina krukor, och skall plantera lite. Bilder kommer.
Jag tar inte alla krukorna på en gång, utan får ta några i taget. Borde sopa mina trappor och altan, men sopborsten har gått av. Jippi, då slapp jag det.
Men rensa lite maskrosor måste jag iallafall.
Återkommer med lite bilder på mina krukor.
Trevlig söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar