söndag 15 maj 2011

Planteringar i mina luggslitna krukor


Denna lilla sötnos heter Tvillingblomma (Diascia) och är en favorit. Det är en växt som hänger lite grann.


















Här har jag planterat en liten viol i orange (vilket inte är min favorit färg, men jag tyckte den var så söt mot berget. Bakom har jag planterat Gauria, som var en ny upplevelse förra året. Den blir gigantisk och kan lätt ta över en hel plantering, så violerna kanske får flytta i framtiden.















Här sitter en söt liten pelargon, tillsammans med en murgröna och en Bacopa i ljusblått. Helt ny för året. Den kommer att bli min nya favorit. Får se hur den utvecklar sig.





















Här har jag samma pelargon, men satt en Hängpetunia i stället för Dacopan. Den brukar växa till sig ordentligt och jag hoppas den växer över den lite slitna krukan.
























Här sitter Amy och grunnar på världsproblemen eller kanske bara njuter av naturen. Vad vet jag.
Förra året var hon grön, i år har blivit rostig den lilla.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar