torsdag 20 mars 2014

Vurpan

Jag har nu gjort den, vurpan alltså. Den som man befarar när man trippar på snö och is till och från bilen. Min vurpa hände inte på snö eller is utan på en hårdgjord grusväg.
I söndags tog jag min joggingtur efter en veckas uppehåll pga förkylning. Allt kändes bra. Rätt dom det var, utan att jag snubblat på något eller trasslat in fötterna föll jag. Det som jag minns mest är när hakan slog i marken.
Jag fick god hjälp på platsen av Susanne och Göran dom var ute och stängslade för sina hästar.
Inget brutet eller så, men får spendera veckan hemma. Bandage på händerna och skador i ansiktet.
Men det kunde varit värre.
Nu tänker jag mest på hur jag skall börja jogga igen? Känner mig rädd och osäker. Men får börja på mjuk mark tänker jag. Så ger det sig nog.

(tjejen på bilden har inte med min berättelse att göra, hihihi)

2 kommentarer:

  1. Blev alldeles ifrån mig när jag så att Mikael skrivit om olyckan på fb :( Måste ha varit en fasansfull sekund innan du slog i marken :( Tycker så synd om dig och hoppas att du inte får några men framöver. Krya på dig nu i lugn o ro, kram på dig/Monne

    SvaraRadera
  2. Nä men…. Man blir osäker efteråt, men precis som man ska upp på hästen igen, så gäller det bara att "fejsa" faran! Och lättspringa i början…..
    Tänker på Dig och skickar goa tankar. Varm kram Milott

    SvaraRadera