tisdag 4 juni 2013

Trift heter den väl?

Den är så söt och blommar vid strandkanten i nästan ingen jord alls.
I en liten bergskreva klarar den sig och blommar i den allra vackraste färg.
Vad livskraftigt!
Själv får jag mer kraft av allt det grönskande och planerar och tänker ut bra grejer (för det mesta).
Sedan en grej till: Tankens makt. Hur stark är inte den? Ok den funkar inte på allt, men ger faktiskt ytterligare en dimension till saker och ting.
Alltså om man tänker mycket på en sak man verkligen vill (det kan typ inte vara att flyga eller ta ner månen) så kan det hända. Man ställer liksom in skärpan på det, styr omedvetet och, hipp, rätt som det är har du bytt jobb eller skaffat foderhäst. Tänk rätt bara hahahaaa.

2 kommentarer:

  1. Rätt tänk, Othilia. Har Du läst Hemligheten? Eller Kraften? Eller Magin? Bra böcker om detta tänk! Vet inte om jag berättat detta tidigare, men jag har i många år alltid tänkt när jag ska någonstans att -Jag hittar lätt och ledigt en parkeringsplats när jag kommer fram! Och ofelbart kör någon ut sin bil eller det finns en ledig plats utanför entrén t.ex.
    Fungerar alltid för mig! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt
      Skall titta på biblioteket kanske har de någon av dessa.
      Har lärt mig om tankens makt av en vän som jobbar framgångsrikt som coatch.
      Nu skall jag tänka lite bra.
      Kram

      Radera