lördag 14 juli 2012

Skryt och skrävel, eller?

Jag funderar lite över det här med att Blogga.

-Varför bloggar du?
Den frågan har jag fått flera gånger, och det finns inte bara ett enkelt svar på det.
Det har också förändrat sig med tiden.

Man kan blogga för sin egen skull, boosta sig själv liksom, eller också kan man blogga
i kommersiellt syfte. Man kan blogga för att man behöver skriva av sig och ja, det finns
lika många olika anledningar som det finns bloggare.

Alldeles i början av mitt bloggliv så läste jag bara andras bloggar.Delvis för att jag saknade
vänner som delade mina intresse. Vad jag har blivit berikad med nya vänner, bara det
är en fantastisk upplevelse.

Att själv börja skriva kändes väldigt naturligt efter ett tag och det ger mig mycket. Lite som att skriva dagbok, inte för att jag måste, eller hur ofta, utan när jag själv vill och om vad jag själv väljer. I min blogg vill jag inte skriva om tråkiga saker utan det roliga i livet (ibland speglar förstås det mörka även i bloggen) Men att skriva om att det varit en datakrasch på jobbet och halva semestern gick åt till att återskapa så mycket som möjligt av bokföring och redovisning. (Det fanns dubbla backup, men hårddisken åt upp dessa som en pappersförstörare som löpte amok). Detta är inte roligt att läsa om, därför utlämnar jag det. Men nu är det sagt i allfall. Kålla era Backuper att de funkar som de skall, är mitt råd till alla.

Nu kommer en lite bildkavalkad från Marstrand.
Socitetshusets fantastiska sal, med de otroliga kristallkronorna. Det kräver takhöjd hörrni.


Fönsterparti och galleri


Bloggerska i motljus


Plockmat och god dryck från Bloggkeen.





Ps/ vi var hemma halv tre på natten. Vet ni, i morse sprang jag rundan, och det gick
jättebra. Är så glad att konditionen har förbättrats och att jag nu är på rätt spår.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar